Knogleskørhed – behandling uden medicin.

knogleskoerhed medicinfri behandlingKnogleskørhed medicinfri behandling.
Har du fået konstateret osteopeni eller osteoporose også kaldt knogleskørhed?

Vil du opbygge sunde og stærke knogler?

Vil du høre om den medicinske behandling?

Vil du høre om muligheden for en medicinfri behandling?

Så er du havnet det helt rigtige sted.

Osteoporose, også kaldet knogleskørhed, er en knoglesygdom, der skønnes at ramme hver 3. kvinde og hver 8. mand over 50 år.
Mange lider af sygdommen uden at være klar over det.

Igennem 3 gratis udsendelser får du råd og vejledning til, hvordan du på forskellige måder og med forskellige tiltag kan bevare, styrke eller genopbygge dine knogler.
Du hører både om behandling med medicin samt også om: Knogleskørhed medicinfri behandling.

Læs også >> Hvad er og hvorfor får man knogleskørhed? Netdoktor.

Da jeg fik konstateret knogleskørhed, var det som at få en hammer i hovedet. Jeg var helt rundt på gulvet og blev virkelig ked af det. Efter at have sundet mig lidt, gik jeg straks i gang med at støvsuge nettet for oplysninger om osteoporose.

Læs også >> Knogleskørhed kan stoppes med rødkløver.

Hvilke valgmuligheder har jeg?
Hvad kan jeg gøre?
Skal jeg tage den medicin min læge har givet mig?
Hvilke bivirkninger har medicinen?
Jeg søgte også på: Knogleskørhed medicinfri behandling og kan jeg styrke mine knogler uden at tage medicin?
Hvad med motion og sund kost? Nytter det noget?
Hvilke vitaminer og mineraler er gavnlige på vejen mod stærkere knogler?
Kan jeg genopbygge mine knogler?

3 gratis lydfiler.
Alt hvad jeg lærte, vil jeg her dele med dig, for måske står du i samme situation.
Jeg har talt med 2 eksperter, optaget vores samtaler og ud af det er kommet en podcast serie i 3 dele, som du kan høre helt gratis.

Knogleskørhed behandling med medicin.

Peter Schwarz knogleskoerhed podcast

Del 1:3 – varighed 1 time.
I det første program hører du professor Peter Schwarz fra Rigshospitalet, der er én af Danmarks førende indenfor knogleskørhed/osteoporose. I udsendelsen kan du høre:

Hvad er knogleskørhed? Hvor mange har det?
Hvordan ved man om man har knogleskørhed?
Forebyggelse.

DEXA scannere og deres pålidelighed.
Hvor ofte skal man scannes?
Hvad nedbryder knogler?
Kan man bremse nedbrydningen?
Hvad kan man gøre for at genopbygge knoglemassen?
Tænder og kæbeknogler.
Sammenhæng mellem stress og osteoporose.
Kalk og mælk.
Veganere.
Kost.
Motion. Hvor meget og hvor ofte?
Vægtbærende aktiviteter.
Slanke mennesker knogleskørhed.
Medicin.
Bivirkninger.
Ny lovende medicin på vej.

Knogleskørhed medicinfri behandling.

Rasmus Just Osteostrong podcastDel 2:3 – varighed 1 t og 43 min.
I det andet program møder du ph.d. Rasmus Just. Rasmus er ekspert i knogleskørhed og han har en omfattende forskningskarriere bag sig inden for udvikling af lægemidler til knogleskørhed, diabetes og inflammationssygdomme.

I udsendelsen fortæller Rasmus om et nyt banebrydende koncept (OsteoStrong) der styrker skelettet og giver nye muligheder indenfor forebyggelse og behandling af osteoporose – helt uden brug af medicin.

Rasmus Just besvarer mange af de samme spørgsmål, som jeg stillede Peter Schwarz og det er meget interessant at høre hans svar, da han har en lidt anden indgangsvinkel.

Knogleskørhed.
Osteopeni og risiko for at udvikle osteoporose.
Forebyggelse af knogleskørhed.
Kan man genopbygge knoglemassen?
Alle knogler fornys på 7 år.
Medicin eller ej.
Fysisk aktivitet.
OsteoStrong – et revolutionerende system til medicinfrit at styrke knogler og skelet.
Behandling uden medicin.
Bedre balance.
Øget knogletæthed.
Bedre holdning.
Forbedret præstationsevne.
15 % forbedret knogletæthed på 1 år.

Knogleskørhed – hvordan tackler jeg sygdommen?

Del 3:3 – varighed 49 min.
I tredje og sidste del hører du, hvordan jeg har valgt at tackle min knogleskørhed og hvilke guldkorn jeg har fundet i min søgen.

Mine egne tiltag for at bremse knoglenedbrydningen.
Motion.
Styrketræning.
Knoglevenlig mad.
Kalk, vitaminer og mineraler.
Søvn og meditation.
Balance og core-øvelser.
Sammenhæng mellem stress og osteoporose.
Knogleskørhed medicinfri behandling.
7 % forbedring af min knogletæthed på blot 6. mdr.
Min hverdag med fokus på genopbygning af min knoglemasse. Her er hvad jeg gør.

Kan man stimulere knogleproduktion og genopbygge skelettet?

Knogleskørhed medicinfri behandling

Her kan du høre alle 3 udsendelser – gratis.
I udsendelserne hører du hvad knogleskørhed er samt hvilke muligheder du har for at få stærkere knogler, enten medicinsk eller helt uden brug af medicin.
Jeg kan varmt anbefale dig at høre alle 3 udsendelser og ikke kun én af dem.

Begynd med professor Peter Schwarz, hør efterfølgende ph.d Rasmus Just og til sidst min personlige fortælling der binder det hele sammen.

Knogleskoerhed medicinfri podcast

Knogleskørhed 3 programmer:

Klik og lyt her >> harthimmer.dk/podcast.

Vælg podcast episode nr. 110, 111 og 112.

Hjælp mig med at sprede budskabet.
Da knogleskørhed og osteopeni rammer hver 3. kvinde samt hver 8. mand over 50 år (ca. 350.000 personer), så er det virkelig vigtigt at budskabet kommer ud, så andre der søger hjælp, viden, råd og vejledning, kan få den.
Jeg håber derfor, at du vil dele dette blogindlæg samt mine 3 udsendelser.

I udsendelserne henviser jeg til følgende:

Rasmus Just >> OsteoStrong – medicinfri behandling.
Min vægtvest >> Vægtvest fra Apuls. (jeg bruger Nordic Fighter justerbar vægtvest)
Min balancepude >> Balancepude fra Apuls.

Anette Harbech Olesen >> Mad for livet.
Rødkløver fra Herrens Mark  >> Rødkløver.
Får du nok protein, vitaminer og mineraler. >> Cronometer -app.

Har du talt med dine celler i dag? >> Din krop kan helbrede sig selv.
Min blender til frugt og grønt. >> Vitamix blender.
Inspiration til smoothie opskrifter. >> Mads Bo “High on Smoothies”.

Osteoporose foreningen >> Viden og inspiration til knogletræning.

Dr. Michael Greger >> Gratis artikler og videoer om kost og sundhed.
Foodstate vitaminer og mineraler køber jeg hos >> Cytoplan og Natures Own.

Rødkløverekstrakt mod knogleskørhed.

, ,

13 Responses to Knogleskørhed – behandling uden medicin.

  1. Maj-Britt 12.05.2021 på 09:22 #

    Kære Jette

    Er du blevet dexa-scannet igen? Vi fik konstateret knogleskørhed med en måneds mellemrum i 2019.
    Jeg har hørt dine podcasts og er meget spændt på dit resultat :) Jeg turde ikke takke nej til medicin, da min score i lænden var -3,5. Vil selvfølgelig helst undvære den, så afventer mit resultat som jeg får i juni måned og hvis dit resultat er godt overvejer jeg at forsøge uden medicin og starte i OsteoStrong (selvom det ligger lidt langt væk :) )
    Tusinde tak for din vidensdeling og super gode podcasts.
    Bh
    Maj-Britt

    • Jette Harthimmer 12.05.2021 på 14:04 #

      Kære Maj-Britt
      Tak for din søde feedback.
      Ja, jeg er blevet Dexa scannet igen her for knap 3 uger siden.

      Der var forbedringer på alle tal på nær i ryggen hvor tallet havde rykket sig -0,1.
      Jeg talte med min læge om tallene og hun sagde, at min nye score i ryggen var forventelig og bedre end hvad man normalt taber af knoglemasse på 2 år. Dette sammen med de andre tal, der er blevet +0,2 bedre end for 2 år siden, 🙌 fik hende til at sige, at man kan se at medicinen virker og at jeg responderer positivt på den.
      (Jeg tager ikke medicin)! Jeg gør kun det, som jeg fortæller om i min podcast. 😉

      Jeg fik også at vide, at det er meget normalt at knoglerne under opbygning og remoddelering kan styrkes ét sted og blive værre et andet. Derfor vil målingen næste gang (2023) sige mere. Der er også steder, hvor knoglen er længere tid om det.

      Jeg vil fremover skrue op for mit indtag af proteiner. Et råd jeg fik hos OsteoStrong, da jeg fortalte dem om min scanning.

      Jeg fortsætter derfor trygt i samme spor som jeg har gjort de sidste 2 år, men har dog besluttet at jeg dagligt vil arbejde specifikt med ryggen og styrke musklerne der.
      Da jeg for det meste sidder ved en computer og arbejder, så bliver ryggen ikke brugt og udfordret. Hvis knoglemassen skal styrkes – skal musklerne i ryggen naturligvis aktiveres og bruges mere end hvad jeg hidtil har gjort.

      Jeg håber du kan bruge mit svar. 😊
      Det er vigtigt at du lytter til hvad din læge siger og at du gør det, der føles som det rigtige for dig. Tag også en snak med OsteoStrong og få en prøvetime. Det koster ikke noget og så kan du mærke efter, hvad du føler er det rigtige. 😊

      • Hanne Debel 01.06.2021 på 16:14 #

        Kære Jette
        Tak for opdatering, som jeg var meget spændt på. Jeg følger samme spor som du efter at have hørt dine podcasts. Mange tak for dem, de har været til stor inspiration.
        Kan du fortælle lidt om hvordan du vil øge protein i dagligdagen. Bruger du et bestemt tilskud?
        Min osteoporose er værst i ryggen og jeg følger osteoporose foreningens træning. Har du andre forslag?
        På forhånd tak for hjælpen og for dine podcasts

        • Jette Harthimmer 03.06.2021 på 09:34 #

          Kære Hanne
          Jeg er glad for at du har kunnet bruge mine podcast som inspiration. 😊

          Mht at jeg vil forøge mit indtag af protein, så har jeg kastet mig over bønner, kikærter, linser, quinoa, ærter, hummus, nøddepate og lign. Jeg er ikke den store kødspiser og må derfor få mine proteiner på anden måde. Jeg har kastet mig over en masse lækre opskrifter med planteproteiner – og forsøger så vidt muligt at få dem med i alle dagens måltider.

          Jeg bruger også træningen fra Osteoporose foreningen, går også i fitness centeret hvor jeg bruger de maskiner der specifikt arbejder med ryggens muskler – og derudover går jeg hos OsteoStrong som jeg fortæller om i min podcast. 😊

  2. Jette Harthimmer 01.02.2021 på 14:50 #

    𝐅𝐑𝐀 𝐎𝐒𝐓𝐄𝐎𝐏𝐎𝐑𝐎𝐒𝐄 𝐓𝐈𝐋 𝐎𝐒𝐓𝐄𝐎𝐏𝐄𝐍𝐈 𝐔𝐃𝐄𝐍 𝐌𝐄𝐃𝐈𝐂𝐈𝐍

    Januar 2021:
    Et medlem af OsteoStrong er blevet scannet efter hun i 1,5 år har gået hos OsteoStrong.
    Hanne har forbedret sin T-score så signifikant, at hun ikke længere har osteoporose.
    Hannes ryg er forbedret fra -2.7 til -2.2 og hofterne er gået fra -2.6 til -2.1 på halvandet år. Hun har ikke taget medicin. Hun tager calciumcitrat med d og k vitamin

  3. Jette Siig 17.01.2021 på 10:27 #

    Hi Jette💓 jeg indtager også produkterne fra cytoplan /natures own samt rødkløver.
    Jeg har hørt fra et sted at produktet
    Strontium citrate 340 mg – købes swansoneurope.com
    skulle have pos. Indvirkning på osteoporose . Hvad er din personlige mening om dette.
    Håber at Osteostrong kommer til Jylland snart da vi også ku nyde godt af det🙏😀

    • Jette Harthimmer 19.01.2021 på 08:34 #

      Hej Jette
      Jeg kender slet ikke til Strontium citrate og har aldrig hørt om det. Så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
      Jeg håber også at OsteoStrong kommer til Jylland. Jeg ved, at der er mange der ønsker dette og at de arbejder på at få det til at ske. 😊

  4. Pernille de Place winther 17.11.2020 på 21:33 #

    Hej Jette
    Tak for din gode podcast om knogleskørhed. Har pt ikke kommet omkring at hører flere, men glæder mig. Jeg har lige fået konstateret knogleskørhed, er 49 år, og har besluttet at forsøge at forbedre mine knogler uden medicin. Din podcast om dette emne var meget inspirerende. Jeg er startet hos osteostrong, tak for tippet. Jeg syntes du sagde Indien podcast at man kunne se hvad du tager af kosttilskud, men jeg syntes ikke jeg kan finde det?
    Håber vi løber ind i hinanden i osteostrong.
    Hilsen pernille

    • Jette Harthimmer 19.11.2020 på 15:00 #

      Hej Pernille
      Tak for din feedback på mine 3 podcast om emnet.
      Mht kosttilskud tager jeg: Bone support, Wholefood Multivitamin samt Vitamin D3
      Jeg køber dem alle sammen hos Cytoplan >> https://www.cytoplan.co.uk/
      Hyggeligt at du begyndt hos OsteoStrong. Måske ses vi der en dag. 😊

  5. Astrid 13.09.2020 på 16:51 #

    Hej Jette

    Der er en rød & en blå box med Fermentere rødkløver, hvilken er bedst mod knogleskørhed ?

    Mvh

    Astrid

    • Jette Harthimmer 13.09.2020 på 18:53 #

      Hej Astrid
      Tak for dit spørgsmål.

      Jeg kendte faktisk ikke til den blå boks, men kan se at Herrens Mark efterfølgende har udviklet en fermenteret rødkløver der specifikt henvender sig til kvinder med osteopeni.

      Jeg har altid brugt den fermenteret rødkløver der sælges i den røde boks.
      I den blå er isoflavonmægden større end i den røde. 60 mg v/100 ml mod 48 mg/v 100 ml i den røde.

      Den røde boks har navnet REGOMEO
      Den blå boks REGOROS og den er dobbelt så dyr som den røde.

      Du kan læse mere om de 2 produkter her >> https://herrens-mark.dk/regomeo-vs-regoros/

  6. Gitte V-B 15.08.2020 på 15:12 #

    Hej Jette, jeg har hørt dine podcasts vedr. knogleskørhed og har tilmeldt mig Osteostrong. Har været der 3 gange pt. Jeg har selv fået konstateret osteoporose og vil bare meget gerne høre, om det har hjulpet dig pt. altså om din T-score er forbedret. Min er – 2,7.
    Med venlig hilsen
    Gitte V-B

    • Jette Harthimmer 16.08.2020 på 10:28 #

      Hej Gitte
      Tak for at du har taget dig tid til at høre mine udsendelser om knogleskørhed.
      Jeg fik konstateret osteoporose maj 2019 og bliver derfor først scannet igen maj 2021.

      Som jeg fortæller i programmet, var det et stort chok for mig da jeg fik diagnosen og lægen stak mig en recept på piller.
      Jeg besluttede mig for, at jeg ville gøre alt for at undgå at tage medicin og det var i min søgen efter en “medicinfri behandling af knogleskørhed” at jeg hørte om OsteoStrongs banebrydende behandlingsmetoder.

      Da jeg i efteråret 2019 meldte mig ind i OsteoStrong, fik jeg lavet en hæl-scanning. Efter at have gået der i 6. mdr fik jeg lavet en ny – og den viste en forbedring på 7 % (helt uden brug af medicin).
      Dette er naturligvis ikke et brugbart facit på hvordan det ser ud i min ryg eller i hoften, men scanningen kan dog give et lille fingerpeg om, at systemet bag OsteoStrong virker, da hæl-knoglen på bare 6. mdr er blevet markant stærkere.

      Jeg er dog fyldt med optimisme og føler mig overbevist om fremgang for mine knogler, da jeg kan mærke at jeg er blevet stærkere og som en positiv sidegevinst også har fået mindre ondt i ryggen.
      De 4 specialbyggede maskiner og 20 minutters “træning” om ugen hos OsteoStrong er derfor godt givet ud.

      Der er meget vi kan gøre for at styrke vores krop og knogler og jeg fortæller i udsendelsen om alt det jeg gør (blandt andet en kostomlægning).

      Måske mødes vi en dag i OsteoStrong. 💪😊

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.